Nieuwe directie Baptista Autowassystemen

Peter-Hans Peters van Nijenhof (l.) en Marco Bartels van Baptista: 'Dit is de formule die gaat bijdragen tot een verdere groei.' Foto: Baptista, 2023

Baptista Autowassystemen in Arnhem heeft een nieuwe directie gekregen. Met het nieuwe team wil de specialist op het gebied van doe-het-zelf carwash en rollover borstel autowasinstallaties slagvaardiger optreden en de kansen die de markt biedt zo optimaal mogelijk benutten.

Sinds de oprichting in 1949 is Baptista Autowassystemen actief op het gebied van zelfbedienings-autostofzuigers, doe-het-zelf carwash en rollover borstel autowasinstallaties. Op de Nederlandse en Europese markt is Baptista inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende leverancier van carwashapparatuur. Begin 2022 is een start gemaakt met een nieuw te vormen directie. De oud-eigenaar c.q bestuurder van het bedrijf is per januari 2023 teruggetreden. Nieuwe eigenaar en vanaf 1 januari verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding is Marco Bartels. Bartels gaat zich met name bezighouden met de techniek en de algemene gang van zaken binnen het bedrijf. Hij wordt in zijn werkzaamheden ondersteund door Peter-Hans Peters van Nijenhof met als taak de verdere commercialisering van Baptista Autowassystemen.

Groeikansen

De huidige nieuwe directie is ervan overtuigd dat er voor Baptista niet alleen groeikansen liggen, maar dat er ook uitdagingen zijn in professionaliteit en duurzaamheid. Om deze groei en professionele marktbewerking in goede banen te leiden, was er vraag naar een slagvaardig team. Sinds zijn komst bij Baptista 26 jaar geleden, heeft Bartels de ambitie om het bedrijf voort te stuwen in de Europese carwashbranche. “Met in Duitsland achthonderd machines en twee service-steunpunten, heeft deze groeistrategie al aardige vormen aangenomen”, zegt hij. “Niettemin blijft Nederland ons belangrijkste afzetgebied. We zijn tenslotte een Nederlands bedrijf en daar zijn we trots op.”

Prestatie

De nieuwe leiding is ervan overtuigd dat zij samen met de collega’s Baptista verder op een positieve manier in de wereld gaan zetten. “Dit is de formule die gaat bijdragen tot een verdere groei van Baptista en een continue verbetering van de klantbeleving”, aldus Bartels. “In bijna 75 jaar tijd is het een prestatie van formaat om een bedrijf neer te zetten dat niet meer weg te denken is uit de carwashwereld. Er staat nu een bedrijf waarmee wij nog meer klanten van dienst willen zijn. Het is nu aan ‘team Baptista’ om deze ambitie waar te maken.”

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe directie Baptista Autowassystemen | CarwashPro

Nieuwe directie Baptista Autowassystemen

Peter-Hans Peters van Nijenhof (l.) en Marco Bartels van Baptista: 'Dit is de formule die gaat bijdragen tot een verdere groei.' Foto: Baptista, 2023

Baptista Autowassystemen in Arnhem heeft een nieuwe directie gekregen. Met het nieuwe team wil de specialist op het gebied van doe-het-zelf carwash en rollover borstel autowasinstallaties slagvaardiger optreden en de kansen die de markt biedt zo optimaal mogelijk benutten.

Sinds de oprichting in 1949 is Baptista Autowassystemen actief op het gebied van zelfbedienings-autostofzuigers, doe-het-zelf carwash en rollover borstel autowasinstallaties. Op de Nederlandse en Europese markt is Baptista inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende leverancier van carwashapparatuur. Begin 2022 is een start gemaakt met een nieuw te vormen directie. De oud-eigenaar c.q bestuurder van het bedrijf is per januari 2023 teruggetreden. Nieuwe eigenaar en vanaf 1 januari verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding is Marco Bartels. Bartels gaat zich met name bezighouden met de techniek en de algemene gang van zaken binnen het bedrijf. Hij wordt in zijn werkzaamheden ondersteund door Peter-Hans Peters van Nijenhof met als taak de verdere commercialisering van Baptista Autowassystemen.

Groeikansen

De huidige nieuwe directie is ervan overtuigd dat er voor Baptista niet alleen groeikansen liggen, maar dat er ook uitdagingen zijn in professionaliteit en duurzaamheid. Om deze groei en professionele marktbewerking in goede banen te leiden, was er vraag naar een slagvaardig team. Sinds zijn komst bij Baptista 26 jaar geleden, heeft Bartels de ambitie om het bedrijf voort te stuwen in de Europese carwashbranche. “Met in Duitsland achthonderd machines en twee service-steunpunten, heeft deze groeistrategie al aardige vormen aangenomen”, zegt hij. “Niettemin blijft Nederland ons belangrijkste afzetgebied. We zijn tenslotte een Nederlands bedrijf en daar zijn we trots op.”

Prestatie

De nieuwe leiding is ervan overtuigd dat zij samen met de collega’s Baptista verder op een positieve manier in de wereld gaan zetten. “Dit is de formule die gaat bijdragen tot een verdere groei van Baptista en een continue verbetering van de klantbeleving”, aldus Bartels. “In bijna 75 jaar tijd is het een prestatie van formaat om een bedrijf neer te zetten dat niet meer weg te denken is uit de carwashwereld. Er staat nu een bedrijf waarmee wij nog meer klanten van dienst willen zijn. Het is nu aan ‘team Baptista’ om deze ambitie waar te maken.”

Auteur: Paul Blonk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.