Wassen & knippen

Frisse look én wagen bij pop-up barbersalon in Washin7

Eerst de auto door de wasstraat en daarna een knipbeurt op het stofzuigplein Foto's: Tom Doms

Een schone auto en een fris zomerkapsel; Washin7 bedacht een wel heel unieke actie voor de eigen carwash in Eindhoven. Klanten konden eerst de auto laten wassen in de wasstraat en daarna doorrijden naar het stofzuigplein, voor een knipbeurt bij de pop-up barbersalon van Next Best Barber.

Voor deze combideal kwam de Eindhovense Next Best Barber-salon speciaal naar de wasstraat van Washin7, aan de Meerenakkerweg. Het wassen & knippen-concept hebben ze samen bedacht. “Wanneer je bij de barber in de salon komt, zie je vaak ‘wassen en knippen’ op het menu staan. Het leek ons een leuk idee om daarop in te haken, door dat letterlijk te gaan doen in onze eigen carwash”, zegt Jasper Vekemans, commercieel manager bij Washin7 en initiatiefnemer van de actie.

Vanwege een beperkt aantal plekken was het nodig om vooraf een online reservering te maken voor een tijdslot. Met de verkregen voucher werd eerst de auto grondig schoongemaakt met het WashinPantser wasprogramma. En daarna kon de klant meteen doorrijden naar het stofzuigplein, waar de pop-up barbersalon was opgezet.

(Tekst gaat verder onder de afbeeldingen)

Jay ‘De Kapper’ en Pieter van Next Best Barber hebben veel klanten van Washin7 voorzien van een frisse zomerlook. Foto’s: Tom Doms

Out of the box

Het bleek een succes, binnen no-time was de actie uitverkocht. Jasper: “We hebben ook veel nee moeten verkopen, omdat je bij de barber al gauw een half uur in de stoel zit. Maar ook de reguliere klanten die het tafereel vanaf het stofzuigplein hebben kunnen zien, reageerden er heel positief op.” Voor Washin7 maakt de actie deel uit van het creëren van beleving voor de klant. “Beleving staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom besteden we er veel aandacht aan om – vooral ook out of the box – leuke dingen te organiseren. Daar past dit perfect bij.”

Uiteindelijk hebben Jay ‘De Kapper’ van de barbershop en zijn collega Pieter heel wat klanten geknipt. “Met een schone auto, een fris kapsel en een big smile hebben deze klanten het pand verlaten. Het was echt een gave dag”, zegt Jasper. Wat hem betreft is het ook zeker voor herhaling vatbaar. “We willen dit absoluut nog een keer gaan organiseren. We zijn beiden enthousiast. Maar niet te snel achter elkaar, want het moet wel uniek blijven.”

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Frisse look én wagen bij pop-up barbersalon in Washin7 | CarwashPro
Wassen & knippen

Frisse look én wagen bij pop-up barbersalon in Washin7

Eerst de auto door de wasstraat en daarna een knipbeurt op het stofzuigplein Foto's: Tom Doms

Een schone auto en een fris zomerkapsel; Washin7 bedacht een wel heel unieke actie voor de eigen carwash in Eindhoven. Klanten konden eerst de auto laten wassen in de wasstraat en daarna doorrijden naar het stofzuigplein, voor een knipbeurt bij de pop-up barbersalon van Next Best Barber.

Voor deze combideal kwam de Eindhovense Next Best Barber-salon speciaal naar de wasstraat van Washin7, aan de Meerenakkerweg. Het wassen & knippen-concept hebben ze samen bedacht. “Wanneer je bij de barber in de salon komt, zie je vaak ‘wassen en knippen’ op het menu staan. Het leek ons een leuk idee om daarop in te haken, door dat letterlijk te gaan doen in onze eigen carwash”, zegt Jasper Vekemans, commercieel manager bij Washin7 en initiatiefnemer van de actie.

Vanwege een beperkt aantal plekken was het nodig om vooraf een online reservering te maken voor een tijdslot. Met de verkregen voucher werd eerst de auto grondig schoongemaakt met het WashinPantser wasprogramma. En daarna kon de klant meteen doorrijden naar het stofzuigplein, waar de pop-up barbersalon was opgezet.

(Tekst gaat verder onder de afbeeldingen)

Jay ‘De Kapper’ en Pieter van Next Best Barber hebben veel klanten van Washin7 voorzien van een frisse zomerlook. Foto’s: Tom Doms

Out of the box

Het bleek een succes, binnen no-time was de actie uitverkocht. Jasper: “We hebben ook veel nee moeten verkopen, omdat je bij de barber al gauw een half uur in de stoel zit. Maar ook de reguliere klanten die het tafereel vanaf het stofzuigplein hebben kunnen zien, reageerden er heel positief op.” Voor Washin7 maakt de actie deel uit van het creëren van beleving voor de klant. “Beleving staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom besteden we er veel aandacht aan om – vooral ook out of the box – leuke dingen te organiseren. Daar past dit perfect bij.”

Uiteindelijk hebben Jay ‘De Kapper’ van de barbershop en zijn collega Pieter heel wat klanten geknipt. “Met een schone auto, een fris kapsel en een big smile hebben deze klanten het pand verlaten. Het was echt een gave dag”, zegt Jasper. Wat hem betreft is het ook zeker voor herhaling vatbaar. “We willen dit absoluut nog een keer gaan organiseren. We zijn beiden enthousiast. Maar niet te snel achter elkaar, want het moet wel uniek blijven.”

Lees ook:

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.