Foto's

Terugblik op eerste beursdag Car Wash Show Europe

Van robotarmen tot touchless wasinstallaties, kleurrijke borstels, duurzame chemie en handige automaten. Op deze succesvolle eerste beursdag was er veel aandacht voor de nieuwste technologie en innovaties op het gebied van autowassen. 

Bezoekers uit 75 verschillende landen kwamen donderdag 21 september naar de show in EXPO Greater Amsterdam. Er was veel te doen en te zien op de beursvloer. Exposanten van over de hele wereld namen hun innovaties mee naar de show, voor een goed beeld van hun nieuwste dan wel meest succesvolle machines en producten. In de Innovation Alley presenteren bedrijven hun innovaties, die bijdragen aan het verbeteren van allerlei bedrijfsprocessen. Op de mainstage waren de hele dag door relevante kennissessies, met actuele thema’s voor carwashes.

CarwashPro blikt terug op de eerste beursdag met een aantal foto’s en beursactiviteiten.

Trends in de branche
Eric Wulf (International Carwash Association US), Brian Madderson (Car Wash Association UK), Erik Stern (BOVAG) en Thomas Drott (BTG Duitsland) deelden in een sessie hun kennis over de trends, uitdagingen en kansen voor de carwashbranche in eigen land. De verschillen werden benoemd, maar ook wat er allemaal veranderd is ten opzichte van de show in 2019. Enkele interessante trends die zijn genoemd voor de Nederlandse markt: 52 procent van de BOVAG-leden gebruikt kentekenherkenning in de wasstraat, er wordt steeds meer indoor stofgezuigd, bijne elk carwashbedrijf heeft een loyaliteitsprogramma en ruim 93 procent biedt waspassen aan.

(Tekst gaat verder onder de afbeeldingen)

Mix 
Op de stand van Favagrossa uit Italië werden een aantal nieuwe borstels getoond. Favagrossa zegt dat de juiste samenstelling in de wasstraat het verschil kan maken. “De borstels zijn niet het enige onderdeel. Een mix van hogedrukreiniging, water, chemie, borstels en de juiste machine en techniek zorgen voor de beste wasresultaten.”

Ruitenwisservloeistof
Storage Partners trok tijdens de Car Wash Show Europe veel belangstelling met het nieuwe distributiesysteem voor ruitenwisservloeistof. Steeds meer verkooppunten stappen vanuit milieuoogpunt af van de verkoop van de losse plastic cans met ruitenwisservloeistof, om deze te vervangen door een nieuw, meer milieuvriendelijk tapsysteem op het voorterrein. Voortaan geen losse plastic cans van ruitenwisservloeistof meer, maar milieuvriendelijk en al zelf de juiste hoeveelheid tappen.

Pizza-automaat
Iets te eten verkopen bij een carwashlocatie is misschien niet iets waar meteen aan wordt gedacht. Huub Mutsaers van ME Group Netherlands gelooft dat in navolging van de tankstations ook bij wasstraten kansen liggen voor de verkoop van warme pizza’s uit de automaat. Op de Carwash Show Europe presenteerde hij daarom de Resto’Clock pizzakiosk, zoals de automaat officieel heet. De automaat levert vier smaken pizza’s die in vier minuten vers en warm worden bereid.

ScreenTowel
De van carwashvestiging iClean in Naarden bekende ondernemer en entrepreneur Cees Klaassen zegt een heel succesvolle eerste beursdag achter de rug te hebben. Zeer veel aandacht vanuit verschillende branches is er voor de door Klaassen op de markt gebrachte ScreenTowel, die onder andere werd gepresenteerd in de Innovation Alley. Dit is een doekje op basis van microvezels die niet alleen voor helder zicht in een auto kan worden gebruikt, maar op alle ‘beduimelde’ oppervlakken. “Voor je mobiele telefoon, het scherm van je laptop; even de ScreenTowel eroverheen en je weet niet wat je ziet”, aldus Klaassen. “Een product dat je overal als presentje of gimmick kan meegeven.” Het product is er voor elke aanbieder in eigen verpakking, kleur en branding.

Lees ook:

De eerste beursdag zit erop, maar ook vrijdag 22 september is er nog genoeg gelegenheid om Car Wash Show Europe te bezoeken. Gratis registeren voor toegang kan hier. 

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Terugblik op eerste beursdag Car Wash Show Europe | CarwashPro
Foto's

Terugblik op eerste beursdag Car Wash Show Europe

Van robotarmen tot touchless wasinstallaties, kleurrijke borstels, duurzame chemie en handige automaten. Op deze succesvolle eerste beursdag was er veel aandacht voor de nieuwste technologie en innovaties op het gebied van autowassen. 

Bezoekers uit 75 verschillende landen kwamen donderdag 21 september naar de show in EXPO Greater Amsterdam. Er was veel te doen en te zien op de beursvloer. Exposanten van over de hele wereld namen hun innovaties mee naar de show, voor een goed beeld van hun nieuwste dan wel meest succesvolle machines en producten. In de Innovation Alley presenteren bedrijven hun innovaties, die bijdragen aan het verbeteren van allerlei bedrijfsprocessen. Op de mainstage waren de hele dag door relevante kennissessies, met actuele thema’s voor carwashes.

CarwashPro blikt terug op de eerste beursdag met een aantal foto’s en beursactiviteiten.

Trends in de branche
Eric Wulf (International Carwash Association US), Brian Madderson (Car Wash Association UK), Erik Stern (BOVAG) en Thomas Drott (BTG Duitsland) deelden in een sessie hun kennis over de trends, uitdagingen en kansen voor de carwashbranche in eigen land. De verschillen werden benoemd, maar ook wat er allemaal veranderd is ten opzichte van de show in 2019. Enkele interessante trends die zijn genoemd voor de Nederlandse markt: 52 procent van de BOVAG-leden gebruikt kentekenherkenning in de wasstraat, er wordt steeds meer indoor stofgezuigd, bijne elk carwashbedrijf heeft een loyaliteitsprogramma en ruim 93 procent biedt waspassen aan.

(Tekst gaat verder onder de afbeeldingen)

Mix 
Op de stand van Favagrossa uit Italië werden een aantal nieuwe borstels getoond. Favagrossa zegt dat de juiste samenstelling in de wasstraat het verschil kan maken. “De borstels zijn niet het enige onderdeel. Een mix van hogedrukreiniging, water, chemie, borstels en de juiste machine en techniek zorgen voor de beste wasresultaten.”

Ruitenwisservloeistof
Storage Partners trok tijdens de Car Wash Show Europe veel belangstelling met het nieuwe distributiesysteem voor ruitenwisservloeistof. Steeds meer verkooppunten stappen vanuit milieuoogpunt af van de verkoop van de losse plastic cans met ruitenwisservloeistof, om deze te vervangen door een nieuw, meer milieuvriendelijk tapsysteem op het voorterrein. Voortaan geen losse plastic cans van ruitenwisservloeistof meer, maar milieuvriendelijk en al zelf de juiste hoeveelheid tappen.

Pizza-automaat
Iets te eten verkopen bij een carwashlocatie is misschien niet iets waar meteen aan wordt gedacht. Huub Mutsaers van ME Group Netherlands gelooft dat in navolging van de tankstations ook bij wasstraten kansen liggen voor de verkoop van warme pizza’s uit de automaat. Op de Carwash Show Europe presenteerde hij daarom de Resto’Clock pizzakiosk, zoals de automaat officieel heet. De automaat levert vier smaken pizza’s die in vier minuten vers en warm worden bereid.

ScreenTowel
De van carwashvestiging iClean in Naarden bekende ondernemer en entrepreneur Cees Klaassen zegt een heel succesvolle eerste beursdag achter de rug te hebben. Zeer veel aandacht vanuit verschillende branches is er voor de door Klaassen op de markt gebrachte ScreenTowel, die onder andere werd gepresenteerd in de Innovation Alley. Dit is een doekje op basis van microvezels die niet alleen voor helder zicht in een auto kan worden gebruikt, maar op alle ‘beduimelde’ oppervlakken. “Voor je mobiele telefoon, het scherm van je laptop; even de ScreenTowel eroverheen en je weet niet wat je ziet”, aldus Klaassen. “Een product dat je overal als presentje of gimmick kan meegeven.” Het product is er voor elke aanbieder in eigen verpakking, kleur en branding.

Lees ook:

De eerste beursdag zit erop, maar ook vrijdag 22 september is er nog genoeg gelegenheid om Car Wash Show Europe te bezoeken. Gratis registeren voor toegang kan hier. 

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.