Podcast CWSE

Jaws-IT merkt behoefte aan planning in de wasstraat: ‘Plannen kost tijd’

Sørensen (links) en Aalderink op de beursvloer van CWSE Foto's: ProMedia

Willem Aalderink en Jesper Sørensen hebben binnen Jaws-IT hun kennis, kunde en krachten gebundeld om IT-oplossingen voor alledaagse problemen te ontwikkelen. In eerste instantie voor de gehele autobranche, maar nu met een sterke focus op carwashes. Luister hier de podcast terug over de ontwikkeling van de Gacha Planner.

Aalderink en Sørensen zijn hun IT-bedrijf tien jaar geleden gestart. En zo’n vier jaar geleden zijn ze gaan kijken naar planningen en hoe ze dat voor bedrijven kunnen optimaliseren. Carwashes zijn daarin momenteel de voornaamste doelgroep. Aalderink: “We doen het voor de gehele autoindustrie, maar onze focus ligt wel op de wasstraten.”

Hoe de carwashes in beeld zijn gekomen, was vooral uit eigen ervaring bij het boeken van speciale services. “Dan was er weer een dubbele boeking gemaakt, en zagen wij: in deze industrie is behoefte aan planning. Zo is het eigenlijk allemaal begonnen”, zegt Sørensen.

Maken van afspraken

“De eerste vraag die we kregen vanuit de carwashbranche was: hoe kunnen jullie ons helpen?”, vervolgt Aalderink. “Carwashes verliezen veel tijd aan de telefoon voor het maken van afspraken voor de diensten die ze aanbieden, zoals autodetailing, microreparatie, stofzuigen, het verwijderen van hondenhaar en ozon-behandelingen. En dat allemaal goed plannen kost veel tijd. Je bent altijd bezig met het voorkomen van dubbele boekingen en ondertussen moet je ook de telefoon opnemen en de klanten te woord staan. Dus dachten we: daar kunnen we helpen.”

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

Jaws-IT introduceerde de Gacha Planner, die twee onderdelen omvat. Aalderink: “Het eerste is dat klanten online kunnen boeken. Zo integreren wij volledig met de website van de wasstraat. Klanten hoeven dus geen app of iets dergelijks te downloaden. Ze gaan gewoon naar de wasstraat en zien onze planner volledig geïntegreerd, in dezelfde stijl en kleuren als de wasstraat. En kunnen online een afspraak boeken.”

Efficiënt beheer van middelen

Het andere deel is het planningsgedeelte. “Dat zorgt ervoor dat je niet met dubbele boekingen komt te zitten, maar ook dat je daadwerkelijk een goed en efficiënt beheer van de middelen kunt krijgen”, legt Sørensen uit. “Heb je bijvoorbeeld een speciale snelstofzuiger of een speciale polijstmachine, dan is het niet fijn als er vijf klanten tegelijk binnenkomen als je er maar één tot je beschikking hebt.”

Het middelenbeheer moet ervoor zorgen dat deze dubbele boekingen voorkomen worden en dat klanten een betere ervaring krijgen. Sørensen: “Er is niets vervelender dan dat je een klant moet opbellen om te vertellen dat wat je morgen beloofd hebt, niet meer beschikbaar is. Het hele planningsgedeelte maakt dus ook deel uit van de middelen en het beheer van zaken.”

Hoe de Gacha Planner precies werkt, wordt verder uitgelegd in onderstaande podcast, live opgenomen tijdens Car Wash Show Europe.

Onderwerpen: ,

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Jaws-IT merkt behoefte aan planning in de wasstraat: ‘Plannen kost tijd’ | CarwashPro
Podcast CWSE

Jaws-IT merkt behoefte aan planning in de wasstraat: ‘Plannen kost tijd’

Sørensen (links) en Aalderink op de beursvloer van CWSE Foto's: ProMedia

Willem Aalderink en Jesper Sørensen hebben binnen Jaws-IT hun kennis, kunde en krachten gebundeld om IT-oplossingen voor alledaagse problemen te ontwikkelen. In eerste instantie voor de gehele autobranche, maar nu met een sterke focus op carwashes. Luister hier de podcast terug over de ontwikkeling van de Gacha Planner.

Aalderink en Sørensen zijn hun IT-bedrijf tien jaar geleden gestart. En zo’n vier jaar geleden zijn ze gaan kijken naar planningen en hoe ze dat voor bedrijven kunnen optimaliseren. Carwashes zijn daarin momenteel de voornaamste doelgroep. Aalderink: “We doen het voor de gehele autoindustrie, maar onze focus ligt wel op de wasstraten.”

Hoe de carwashes in beeld zijn gekomen, was vooral uit eigen ervaring bij het boeken van speciale services. “Dan was er weer een dubbele boeking gemaakt, en zagen wij: in deze industrie is behoefte aan planning. Zo is het eigenlijk allemaal begonnen”, zegt Sørensen.

Maken van afspraken

“De eerste vraag die we kregen vanuit de carwashbranche was: hoe kunnen jullie ons helpen?”, vervolgt Aalderink. “Carwashes verliezen veel tijd aan de telefoon voor het maken van afspraken voor de diensten die ze aanbieden, zoals autodetailing, microreparatie, stofzuigen, het verwijderen van hondenhaar en ozon-behandelingen. En dat allemaal goed plannen kost veel tijd. Je bent altijd bezig met het voorkomen van dubbele boekingen en ondertussen moet je ook de telefoon opnemen en de klanten te woord staan. Dus dachten we: daar kunnen we helpen.”

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

Jaws-IT introduceerde de Gacha Planner, die twee onderdelen omvat. Aalderink: “Het eerste is dat klanten online kunnen boeken. Zo integreren wij volledig met de website van de wasstraat. Klanten hoeven dus geen app of iets dergelijks te downloaden. Ze gaan gewoon naar de wasstraat en zien onze planner volledig geïntegreerd, in dezelfde stijl en kleuren als de wasstraat. En kunnen online een afspraak boeken.”

Efficiënt beheer van middelen

Het andere deel is het planningsgedeelte. “Dat zorgt ervoor dat je niet met dubbele boekingen komt te zitten, maar ook dat je daadwerkelijk een goed en efficiënt beheer van de middelen kunt krijgen”, legt Sørensen uit. “Heb je bijvoorbeeld een speciale snelstofzuiger of een speciale polijstmachine, dan is het niet fijn als er vijf klanten tegelijk binnenkomen als je er maar één tot je beschikking hebt.”

Het middelenbeheer moet ervoor zorgen dat deze dubbele boekingen voorkomen worden en dat klanten een betere ervaring krijgen. Sørensen: “Er is niets vervelender dan dat je een klant moet opbellen om te vertellen dat wat je morgen beloofd hebt, niet meer beschikbaar is. Het hele planningsgedeelte maakt dus ook deel uit van de middelen en het beheer van zaken.”

Hoe de Gacha Planner precies werkt, wordt verder uitgelegd in onderstaande podcast, live opgenomen tijdens Car Wash Show Europe.

Onderwerpen: ,

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.