Carwash Van de Grift verdubbelde aantal wassingen door samenwerking

Carwash Van de Grift zag een verdubbeling van het aantal wassingen nadat het een korte Istobal wasstraat type TA van Eenzet Carwash plaatste. De hoeveelheid klanten van de wasgelegenheid in het Betuwse Lienden nam toe dankzij een efficiënte, op maat gemaakte machine en slimme marketing. Ondernemer Peter van de Grift en adviseur Ton Janssen van Eenzet Carwash gaan dieper in op hun samenwerking.

Lienden is een klein plaatsje met circa 5.800 inwoners. Wat bijzonder is dat de wasinstallatie in een jaar tijd ongeveer 20.000 wassingen heeft uitgevoerd. “Een immens aantal”, zegt Janssen. Hij hielp Van de Grift mee om een wasinstallatie op maat te laten maken. “Deze machine met een kettinglengte van slechts zestien meter lang is van alle gemakken voorzien. Dat is dus inclusief een extra drie-borstelstation dat is uitgevoerd met textiel voor het inmasseren van de Polish en een extra set schortborstels. Er zit een Polish-programma op en deze wasinstallatie heeft extra borstels. Dankzij de plaatsing van deze schortborstels kunnen dorpels beter schoongemaakt worden. Ook ‘lastige’ plekken zoals rondom de zijspiegels worden mooi schoon door deze toepassing.”

Op deze vestiging is erg veel behoefte aan extra reiniging van de dorpels en onderkant van de auto’s. “Deze carwash ligt namelijk in een landelijk gebied. Als er gerooid wordt, ligt er veel klei op de weg. Als het vervolgens gaat regenen, ontstaat een gigantische smurrie en zul je naar de wasstraat moeten om die troep weg te krijgen. Door speciale borstels te plaatsen, kan die kleiachtige modder snel weggepoetst worden”, zegt Janssen.

Specifieke klantvraag

In de omgeving van Lienden is de smurrie afkomstig van landbouw, fruitteelt en boomkwekerijen echt een probleem, verduidelijkt Van de Grift: “Jaarlijks krijgen we circa 30 m3 modder te verwerken in de wasstraat. Ter vergelijking: wasgelegenheden boven de rivieren hebben ‘slechts’ 3 m3 modder die ze moeten verwerken.”

Behalve de plaatsing van de extra borstels was het een harde eis van Van de Grift dat het populaire Polish-programma in de compacte wasstraat beschikbaar was. Een mooie uitdaging voor EenzetCarwash. “In samenwerking met Istobal hebben we gekeken hoe we deze specifieke klantvraag konden aanpakken. Uiteindelijk heeft dat tot deze compacte, maar zeer complete wasstraat geleid”, zegt Janssen. “Het is erg prettig dat Istobal met ons meedenkt en juist stimuleert om klantgerichte oplossingen te vinden. Dat doen niet veel fabrikanten kan ik je vertellen.”

Gunstige locatie

Een andere reden waarom de nieuwe wasinstallatie zo succesvol is, is de gunstige locatie. Carwash Van de Grift ligt schuin tegenover winkelcentrum Timmer waar onder meer twee drukbezochte supermarktketens gehuisvest zijn. “Voor de komst van dit winkelcentrum hadden we nog geen TA wasstraat en werkten we met de M9 van Istobal. Toen we hoorden dat er tegenover ons gebouwd werd, besloten we contact op te nemen met Eenzet Carwash. Zij hadden ons aangeraden om voor een Istobal TA wasstraat te kiezen”, vertelt Van de Grift.

Dankzij de nieuwe wasinstallatie van EenzetCarwash is het aantal wassingen verdubbeld bij Carwash Van de Grift.

De keuze voor een nieuwe wasstraat was nodig, omdat de carwash meer klanten kreeg waardoor de wachtrijen groter werden. Door de komst van een winkelcentrum zou de aanloop nog groter worden, dus moest er hoe dan ook wat gebeuren. “Na het boodschappen doen, besluiten veel mensen om nog snel hun auto door de wasstraat te halen. Om lange wachttijden en doorrijdende klanten te voorkomen, moet de doorstroom goed zijn. Er was een efficiëntieslag nodig. Wat voor ons essentieel was, was dat de wassing dezelfde hoge kwaliteit moest hebben die ons klanten van ons verwachten met een minimale wascapaciteit van 25 auto’s per uur.. De wasinstallatie van EenzetCarwash voldoet aan al deze eisen. Er wordt goed op gereageerd en sinds de plaatsing ervan is het aantal wassingen met 75 procent toegenomen. Iets waar we ontzettend blij mee zijn”, stelt Van de Grift.

Efficiëntieslag

De keuze voor Eenzet Carwash was snel gemaakt, stelt Van de Grift: “Onze vorige M9 rollover was van Istobal en heeft ons nooit in de steek gelaten. Daarnaast zijn we ook erg blij met de service en hulpvaardigheid van het team van Eenzet Carwash. We besloten daarom om opnieuw met deze partij in zee te gaan.”

Carwash Van de Grift heeft slim ingespeeld op de komst van het winkelcentrum. “We hebben de samenwerking met andere ondernemers opgezocht. Zo hadden we in het voorjaar een actie met de Jumbo opgezet waarvan veel gebruik is gemaakt. Bij besteding van een bepaald bedrag ontvingen spaarders een zegel. Als men vijf zegels bij elkaar gespaard had, werd tegen inlevering van de volle spaarkaart een kortingsbon uitgedeeld. Tegen inlevering van deze coupon kon men voor de helft van de prijs hun auto bij ons laten wassen. Deze actie heeft ons veel klanten opgeleverd. Het is erg nuttig om met ondernemers uit de regio samen te werken en nieuwe manieren te zoeken om onder de aandacht van klanten te komen. “Volgend jaar wordt het tankstation vernieuwd, ook daar hebben we samen met de oliemaatschappij al het een en ander bedacht”, besluit Van de Grift.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Carwash Van de Grift verdubbelde aantal wassingen door samenwerking | CarwashPro

Carwash Van de Grift verdubbelde aantal wassingen door samenwerking

Carwash Van de Grift zag een verdubbeling van het aantal wassingen nadat het een korte Istobal wasstraat type TA van Eenzet Carwash plaatste. De hoeveelheid klanten van de wasgelegenheid in het Betuwse Lienden nam toe dankzij een efficiënte, op maat gemaakte machine en slimme marketing. Ondernemer Peter van de Grift en adviseur Ton Janssen van Eenzet Carwash gaan dieper in op hun samenwerking.

Lienden is een klein plaatsje met circa 5.800 inwoners. Wat bijzonder is dat de wasinstallatie in een jaar tijd ongeveer 20.000 wassingen heeft uitgevoerd. “Een immens aantal”, zegt Janssen. Hij hielp Van de Grift mee om een wasinstallatie op maat te laten maken. “Deze machine met een kettinglengte van slechts zestien meter lang is van alle gemakken voorzien. Dat is dus inclusief een extra drie-borstelstation dat is uitgevoerd met textiel voor het inmasseren van de Polish en een extra set schortborstels. Er zit een Polish-programma op en deze wasinstallatie heeft extra borstels. Dankzij de plaatsing van deze schortborstels kunnen dorpels beter schoongemaakt worden. Ook ‘lastige’ plekken zoals rondom de zijspiegels worden mooi schoon door deze toepassing.”

Op deze vestiging is erg veel behoefte aan extra reiniging van de dorpels en onderkant van de auto’s. “Deze carwash ligt namelijk in een landelijk gebied. Als er gerooid wordt, ligt er veel klei op de weg. Als het vervolgens gaat regenen, ontstaat een gigantische smurrie en zul je naar de wasstraat moeten om die troep weg te krijgen. Door speciale borstels te plaatsen, kan die kleiachtige modder snel weggepoetst worden”, zegt Janssen.

Specifieke klantvraag

In de omgeving van Lienden is de smurrie afkomstig van landbouw, fruitteelt en boomkwekerijen echt een probleem, verduidelijkt Van de Grift: “Jaarlijks krijgen we circa 30 m3 modder te verwerken in de wasstraat. Ter vergelijking: wasgelegenheden boven de rivieren hebben ‘slechts’ 3 m3 modder die ze moeten verwerken.”

Behalve de plaatsing van de extra borstels was het een harde eis van Van de Grift dat het populaire Polish-programma in de compacte wasstraat beschikbaar was. Een mooie uitdaging voor EenzetCarwash. “In samenwerking met Istobal hebben we gekeken hoe we deze specifieke klantvraag konden aanpakken. Uiteindelijk heeft dat tot deze compacte, maar zeer complete wasstraat geleid”, zegt Janssen. “Het is erg prettig dat Istobal met ons meedenkt en juist stimuleert om klantgerichte oplossingen te vinden. Dat doen niet veel fabrikanten kan ik je vertellen.”

Gunstige locatie

Een andere reden waarom de nieuwe wasinstallatie zo succesvol is, is de gunstige locatie. Carwash Van de Grift ligt schuin tegenover winkelcentrum Timmer waar onder meer twee drukbezochte supermarktketens gehuisvest zijn. “Voor de komst van dit winkelcentrum hadden we nog geen TA wasstraat en werkten we met de M9 van Istobal. Toen we hoorden dat er tegenover ons gebouwd werd, besloten we contact op te nemen met Eenzet Carwash. Zij hadden ons aangeraden om voor een Istobal TA wasstraat te kiezen”, vertelt Van de Grift.

Dankzij de nieuwe wasinstallatie van EenzetCarwash is het aantal wassingen verdubbeld bij Carwash Van de Grift.

De keuze voor een nieuwe wasstraat was nodig, omdat de carwash meer klanten kreeg waardoor de wachtrijen groter werden. Door de komst van een winkelcentrum zou de aanloop nog groter worden, dus moest er hoe dan ook wat gebeuren. “Na het boodschappen doen, besluiten veel mensen om nog snel hun auto door de wasstraat te halen. Om lange wachttijden en doorrijdende klanten te voorkomen, moet de doorstroom goed zijn. Er was een efficiëntieslag nodig. Wat voor ons essentieel was, was dat de wassing dezelfde hoge kwaliteit moest hebben die ons klanten van ons verwachten met een minimale wascapaciteit van 25 auto’s per uur.. De wasinstallatie van EenzetCarwash voldoet aan al deze eisen. Er wordt goed op gereageerd en sinds de plaatsing ervan is het aantal wassingen met 75 procent toegenomen. Iets waar we ontzettend blij mee zijn”, stelt Van de Grift.

Efficiëntieslag

De keuze voor Eenzet Carwash was snel gemaakt, stelt Van de Grift: “Onze vorige M9 rollover was van Istobal en heeft ons nooit in de steek gelaten. Daarnaast zijn we ook erg blij met de service en hulpvaardigheid van het team van Eenzet Carwash. We besloten daarom om opnieuw met deze partij in zee te gaan.”

Carwash Van de Grift heeft slim ingespeeld op de komst van het winkelcentrum. “We hebben de samenwerking met andere ondernemers opgezocht. Zo hadden we in het voorjaar een actie met de Jumbo opgezet waarvan veel gebruik is gemaakt. Bij besteding van een bepaald bedrag ontvingen spaarders een zegel. Als men vijf zegels bij elkaar gespaard had, werd tegen inlevering van de volle spaarkaart een kortingsbon uitgedeeld. Tegen inlevering van deze coupon kon men voor de helft van de prijs hun auto bij ons laten wassen. Deze actie heeft ons veel klanten opgeleverd. Het is erg nuttig om met ondernemers uit de regio samen te werken en nieuwe manieren te zoeken om onder de aandacht van klanten te komen. “Volgend jaar wordt het tankstation vernieuwd, ook daar hebben we samen met de oliemaatschappij al het een en ander bedacht”, besluit Van de Grift.

Lees ook:

Auteur: Frank van de Ven

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.