Carwash blijft onmisbare bijzaak voor tankstations

Carwashes zijn onmisbaar voor het economische succes van tankstations. Het wassen levert tussen de 38 en 65 procent van de omzet. Dit blijkt uit een studie van de Duitse branchevereniging voor tankstations (bft).

Van alle diensten die een tankstation aanbiedt, is de carwash een van de belangrijkste. Het carwashbedrijf zorgt voor 38 tot 65 procent van de omzet, afhankelijk van de grootte van het tankstation. Het carwashbedrijf heeft dan ook al jaren zijn sterke positie als belangrijke omzetpost. In Duitsland is dat naast tabaksverkoop, drankverkoop en telefoonkaarten.

Wassen en tanken

De overgrote meerderheid van de carwashklanten associëren autowassen nog steeds met andere activiteiten. Volgens een onderzoek van de bft geeft 67 procent van de carwashklanten aan dat ze carwash combineren met tanken. Winkelen is de tweede meest voorkomende nevenactiviteit (34 procent).

Volgens de bft zou in de toekomst echter een verandering in het autowassen zichtbaar kunnen worden. Met grote wasstraten die werken zonder aansluiting op tankstations, wordt de wasstraat zelf het middelpunt van de activiteiten. Deze ontwikkeling groeit als carwashsystemen het dienstenaanbod met betrekking tot auto’s uitbreiden. Zo zijn er al wasgelegenheden die autoreparaties en olieverversingen aanbieden bij de wasstraat .

De toekomst zal uitwijzen hoe deze markt zich gaat ontwikkelen, hoe klanten hun koop- en wasgedrag gaan veranderen en welke gevolgen dit heeft voor de tankstation- en carwashbranche.

Lees ook: 

Onderwerpen: , ,

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Carwash blijft onmisbare bijzaak voor tankstations | CarwashPro

Carwash blijft onmisbare bijzaak voor tankstations

Carwashes zijn onmisbaar voor het economische succes van tankstations. Het wassen levert tussen de 38 en 65 procent van de omzet. Dit blijkt uit een studie van de Duitse branchevereniging voor tankstations (bft).

Van alle diensten die een tankstation aanbiedt, is de carwash een van de belangrijkste. Het carwashbedrijf zorgt voor 38 tot 65 procent van de omzet, afhankelijk van de grootte van het tankstation. Het carwashbedrijf heeft dan ook al jaren zijn sterke positie als belangrijke omzetpost. In Duitsland is dat naast tabaksverkoop, drankverkoop en telefoonkaarten.

Wassen en tanken

De overgrote meerderheid van de carwashklanten associëren autowassen nog steeds met andere activiteiten. Volgens een onderzoek van de bft geeft 67 procent van de carwashklanten aan dat ze carwash combineren met tanken. Winkelen is de tweede meest voorkomende nevenactiviteit (34 procent).

Volgens de bft zou in de toekomst echter een verandering in het autowassen zichtbaar kunnen worden. Met grote wasstraten die werken zonder aansluiting op tankstations, wordt de wasstraat zelf het middelpunt van de activiteiten. Deze ontwikkeling groeit als carwashsystemen het dienstenaanbod met betrekking tot auto’s uitbreiden. Zo zijn er al wasgelegenheden die autoreparaties en olieverversingen aanbieden bij de wasstraat .

De toekomst zal uitwijzen hoe deze markt zich gaat ontwikkelen, hoe klanten hun koop- en wasgedrag gaan veranderen en welke gevolgen dit heeft voor de tankstation- en carwashbranche.

Lees ook: 

Onderwerpen: , ,

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is de vaste redacteur voor CarwashPro. Ze schrijft daarnaast regelmatig voor andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.