McDonald’s gebruikt carwash om eigen drive through te promoten

Via Carwashpro.de

Elke auto kan je favoriete restaurant zijn, aldus McDonald’s in Zwitserland. Vooral een schone auto. Het fastfoodbedrijf gebruikt carwashes om hun drive through restaurants te promoten. Een ritje door de carwash verhoogt het plezier van eten in de auto. De campagne laat een gezin zien die de carwash gebruiken als een leuke ervaring voor de kinderen. 

In een klassieke vorm van storytelling baseert een Duits marketingbureau zich op kleine verhaaltjes die klanten van de fastfoodketen McDonalds associëren met hun aankoop van hamburgers en friet. Het bureau ziet duidelijk een verband tussen afhaalmaaltijden en het gebruik van carwashes. Zo werd de rit door de carwash een van de centrale thema’s van de nieuwe campagne om de verkoop te verhogen bij de McDrive.

Entertainment

In een emotionele commercial is te zien hoe een vader probeert zijn jonge dochter een plezier te doen door met z’n tweeën eerst eten bij McDonalds te halen bij de McDrive en vervolgens door een wasstraat te rijden. De boodschap van de campagne is volgens het reclamebureau dat de McDrive van elke auto een favoriet restaurant kan maken, omdat er naast het eten ook extra entertainment kan plaatsvinden.

Maar niet alleen in de campagne speelt de wasstraat een rol. Ook in de zichtbaarheid van de reclame voor deze campagne zet het bureau specifiek wasstraten in om klanten aan te spreken. Zo werd een grootschalige gevelreclame geplaatst in de directe omgeving van de grootste carwashes van Zürich.

Afval

Het is nog maar de vraag of een grotere toeloop van fastfoodklanten naar wasstraten op meer bijval zal kunnen rekenen. Op veel wasstraten vormen grote hoeveelheden afval een zware belasting voor de exploitanten. Klanten die na een bezoek aan een fastfoodrestaurant hun afval bij de wasstraat deponeren en ook zelfbedieningswasstraten bezetten zonder deze effectief te gebruiken, zijn vaak niet de favoriete klanten van de wasstraten.

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

McDonald’s gebruikt carwash om eigen drive through te promoten | CarwashPro

McDonald’s gebruikt carwash om eigen drive through te promoten

Via Carwashpro.de

Elke auto kan je favoriete restaurant zijn, aldus McDonald’s in Zwitserland. Vooral een schone auto. Het fastfoodbedrijf gebruikt carwashes om hun drive through restaurants te promoten. Een ritje door de carwash verhoogt het plezier van eten in de auto. De campagne laat een gezin zien die de carwash gebruiken als een leuke ervaring voor de kinderen. 

In een klassieke vorm van storytelling baseert een Duits marketingbureau zich op kleine verhaaltjes die klanten van de fastfoodketen McDonalds associëren met hun aankoop van hamburgers en friet. Het bureau ziet duidelijk een verband tussen afhaalmaaltijden en het gebruik van carwashes. Zo werd de rit door de carwash een van de centrale thema’s van de nieuwe campagne om de verkoop te verhogen bij de McDrive.

Entertainment

In een emotionele commercial is te zien hoe een vader probeert zijn jonge dochter een plezier te doen door met z’n tweeën eerst eten bij McDonalds te halen bij de McDrive en vervolgens door een wasstraat te rijden. De boodschap van de campagne is volgens het reclamebureau dat de McDrive van elke auto een favoriet restaurant kan maken, omdat er naast het eten ook extra entertainment kan plaatsvinden.

Maar niet alleen in de campagne speelt de wasstraat een rol. Ook in de zichtbaarheid van de reclame voor deze campagne zet het bureau specifiek wasstraten in om klanten aan te spreken. Zo werd een grootschalige gevelreclame geplaatst in de directe omgeving van de grootste carwashes van Zürich.

Afval

Het is nog maar de vraag of een grotere toeloop van fastfoodklanten naar wasstraten op meer bijval zal kunnen rekenen. Op veel wasstraten vormen grote hoeveelheden afval een zware belasting voor de exploitanten. Klanten die na een bezoek aan een fastfoodrestaurant hun afval bij de wasstraat deponeren en ook zelfbedieningswasstraten bezetten zonder deze effectief te gebruiken, zijn vaak niet de favoriete klanten van de wasstraten.

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.