Poseidon

Poseidon Security nieuwe partner van CarwashPro

De in Breda gevestigde onderneming Poseidon Security is een partnership aangegaan met CarwashPro. Poseidon zet al jaren in op intelligente oplossingen voor carwash-ondernemers, die meer uit hun business willen halen. Ze doen dit met succes; er zijn al diverse grote deals gesloten in de carwash-branche. Sinds kort kijkt Poseidon ook naar de mogelijkheden buiten Nederland.

Commercieel directeur Tijs Westdorp vertelt op welke gebieden Poseidon zoal actief is. “Wij werken vooral in de tankstation-wereld en doen hier hele grote projecten. Onlangs nog hebben we samen met moederbedrijf Securitas een nieuwe dienst geïntroduceerd: sluiten op afstand. Op dit moment heeft ook de carwash-wereld voor ons hoge prioriteit. Al sinds het begin werken we veelvuldig samen met een toonaangevende carwash-ondernemers. Onze systemen zijn op diverse grote stations geïnstalleerd.”

Loyale klanten

De systemen van Poseidon bestaan niet alleen uit beveiligingscamera’s, maar bieden veel meer functionaliteit om carwash-ondernemers beter te laten presteren. Accountmanager Rob Dankers licht toe: “Meer dan 50 wasgelegenheden zijn volledig ingericht met onze beveiligingscamera’s. Ook maken op dit moment ruim 50 carwash-bedrijven gebruik van Poseidon Loyalty, dat we samen met onze partner Walnut Loyalty aanbieden. Door middel van een snelle gebruikersregistratie (eenmalig naam, e-mailadres en kenteken invullen) kunnen heel eenvoudig beloningen of stimulansen worden gecommuniceerd. Komt een bepaalde klant bijvoorbeeld een tijdje niet, dan is het makkelijk om gericht een bepaalde stimulans (een attentie of beloning) te versturen. De mogelijkheden zijn legio.”

Laagdrempelig

Het systeem houdt precies bij welke geregistreerde gebruiker op welk moment de wasstraat bezoekt. Zo is het eenvoudig bij te houden wie trouwe en minder trouwe klanten zijn. Op basis van deze informatie kan de ondernemer gericht promoties versturen. “Het voordeel is dat je alles inzichtelijk maakt en vervolgens met scherp kunt schieten in plaats van met hagel”, vertelt Dankers. “Wat het systeem daarbij uniek maakt, is de laagdrempeligheid. De klant hoeft geen app te downloaden en promoties kunnen eenvoudig in de wallet van de telefoon gezet worden.”

Kentekenherkenning

Een belangrijk onderdeel van de carwash-oplossingen van Poseidon is het gebruik van camera’s. Daarmee is het bedrijf groot geworden. Dankers: “Voor elke carwash maken we een cameraplan, waarin we bestaande camera’s kunnen opnemen door ze te upgraden. Onze software is volledig geïntegreerd en maakt het mogelijk om voertuigen te bekijken, de locatie te beveiligen, kentekens automatisch te scannen en het gebruik van de wasstraat te registreren. Dat is handig bij discussies met klanten, maar ook om zoveel mogelijk data te verzamelen. Kentekens kunnen heel gemakkelijk teruggezocht worden. Bijvoorbeeld om te zien hoe vaak een klant komt, maar ook als een auto beschadigd is. Het helpt te voorkomen dat bestaande schades op de ondernemer verhaald worden. Beelden maken dan veel duidelijk en voorkomen discussies.”

Poseidon

Over Poseidon

Het in Breda gevestigde bedrijf bestaat inmiddels zo’n 17 jaar en heeft 40 mensen in dienst. Door de internationale ambities van de Nederlandse beveiligingsspecialist werd het bedrijf in 2015 door wereldspeler Securitas overgenomen. Afgesproken werd dat Poseidon zelfstandig en onder eigen identiteit blijft opereren. Door de snelle groei van Poseidon wordt er hard gewerkt aan de opening van een tweede vestiging in Hoofddorp die deze zomer plaatsvindt. Om een optimale service in de tankstation- en carwashmarkt te kunnen garanderen, werkt Poseidon samen met Tokheim.

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Poseidon Security nieuwe partner van CarwashPro | CarwashPro
Poseidon

Poseidon Security nieuwe partner van CarwashPro

De in Breda gevestigde onderneming Poseidon Security is een partnership aangegaan met CarwashPro. Poseidon zet al jaren in op intelligente oplossingen voor carwash-ondernemers, die meer uit hun business willen halen. Ze doen dit met succes; er zijn al diverse grote deals gesloten in de carwash-branche. Sinds kort kijkt Poseidon ook naar de mogelijkheden buiten Nederland.

Commercieel directeur Tijs Westdorp vertelt op welke gebieden Poseidon zoal actief is. “Wij werken vooral in de tankstation-wereld en doen hier hele grote projecten. Onlangs nog hebben we samen met moederbedrijf Securitas een nieuwe dienst geïntroduceerd: sluiten op afstand. Op dit moment heeft ook de carwash-wereld voor ons hoge prioriteit. Al sinds het begin werken we veelvuldig samen met een toonaangevende carwash-ondernemers. Onze systemen zijn op diverse grote stations geïnstalleerd.”

Loyale klanten

De systemen van Poseidon bestaan niet alleen uit beveiligingscamera’s, maar bieden veel meer functionaliteit om carwash-ondernemers beter te laten presteren. Accountmanager Rob Dankers licht toe: “Meer dan 50 wasgelegenheden zijn volledig ingericht met onze beveiligingscamera’s. Ook maken op dit moment ruim 50 carwash-bedrijven gebruik van Poseidon Loyalty, dat we samen met onze partner Walnut Loyalty aanbieden. Door middel van een snelle gebruikersregistratie (eenmalig naam, e-mailadres en kenteken invullen) kunnen heel eenvoudig beloningen of stimulansen worden gecommuniceerd. Komt een bepaalde klant bijvoorbeeld een tijdje niet, dan is het makkelijk om gericht een bepaalde stimulans (een attentie of beloning) te versturen. De mogelijkheden zijn legio.”

Laagdrempelig

Het systeem houdt precies bij welke geregistreerde gebruiker op welk moment de wasstraat bezoekt. Zo is het eenvoudig bij te houden wie trouwe en minder trouwe klanten zijn. Op basis van deze informatie kan de ondernemer gericht promoties versturen. “Het voordeel is dat je alles inzichtelijk maakt en vervolgens met scherp kunt schieten in plaats van met hagel”, vertelt Dankers. “Wat het systeem daarbij uniek maakt, is de laagdrempeligheid. De klant hoeft geen app te downloaden en promoties kunnen eenvoudig in de wallet van de telefoon gezet worden.”

Kentekenherkenning

Een belangrijk onderdeel van de carwash-oplossingen van Poseidon is het gebruik van camera’s. Daarmee is het bedrijf groot geworden. Dankers: “Voor elke carwash maken we een cameraplan, waarin we bestaande camera’s kunnen opnemen door ze te upgraden. Onze software is volledig geïntegreerd en maakt het mogelijk om voertuigen te bekijken, de locatie te beveiligen, kentekens automatisch te scannen en het gebruik van de wasstraat te registreren. Dat is handig bij discussies met klanten, maar ook om zoveel mogelijk data te verzamelen. Kentekens kunnen heel gemakkelijk teruggezocht worden. Bijvoorbeeld om te zien hoe vaak een klant komt, maar ook als een auto beschadigd is. Het helpt te voorkomen dat bestaande schades op de ondernemer verhaald worden. Beelden maken dan veel duidelijk en voorkomen discussies.”

Poseidon

Over Poseidon

Het in Breda gevestigde bedrijf bestaat inmiddels zo’n 17 jaar en heeft 40 mensen in dienst. Door de internationale ambities van de Nederlandse beveiligingsspecialist werd het bedrijf in 2015 door wereldspeler Securitas overgenomen. Afgesproken werd dat Poseidon zelfstandig en onder eigen identiteit blijft opereren. Door de snelle groei van Poseidon wordt er hard gewerkt aan de opening van een tweede vestiging in Hoofddorp die deze zomer plaatsvindt. Om een optimale service in de tankstation- en carwashmarkt te kunnen garanderen, werkt Poseidon samen met Tokheim.

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.