Back in business

Car Wash Show Europe klaar, wassen maar!

Veel bezoekers kwamen naar de beurs Foto's: ProMedia

Ruim 2600 bezoekers uit 75 landen kwamen naar Amsterdam voor de grootste carwashbeurs van Europa. De geluiden zijn positief. Zowel exposanten als bezoekers kijken terug op een succesvolle beurs, met niet alleen nieuwe innovaties maar vooral ook de gelegenheid om kennis en ideeën met elkaar uit te wisselen.

Net als op de eerste beursdag was er volop activiteit op de beurs. Naast de stands en de Innovation Alley waren er kennissessies over uiteenlopende thema’s, die anno 2023 een belangrijke rol spelen in de carwashindustrie.

CarwashPro blikt terug op deze tweede beursdag met een aantal foto’s en highlights.

‘Zoek binnen je bedrijf uit wat de medewerkers motiveert’
Net zoals in veel andere branches, hebben ook de carwashes in Nederland op dit moment moeilijk om medewerkers te vinden én te houden. Volgens operationeel manager Suzanne Huisman van Blinkie Carwash in het Belgische Maaseik is het belangrijk om erachter te komen wat medewerkers binnen je bedrijf precies motiveert. “Het is gemakkelijk om mensen die je wilt behouden meer geld te geven of bijvoorbeeld een bonussysteem te hebben. Mijn ervaring is: laat mensen meedenken, meepraten, wat zijn hun ideeën, welke taak vinden zij het fijnst om binnen het bedrijf te doen. Zorg dat je een familie wordt. Niet voor niets beginnen wij elke dag met z’n allen gezamenlijk met een goede kop koffie. Zo blijft iedereen betrokken en voelt hij zich onmisbaar onderdeel van het bedrijf.” Blinkie Carwash, een familiebedrijf, geldt met een kettingbaan van 50 meter als dé wasstraat in het Belgische Maaseik.

‘Een succesvolle carwashformule? Bouw een community!’
Carwashes die snel, goed, veilig en klantvriendelijke werken en een topkwaliteit wasresultaat leveren zijn er heel veel. Dus wat moet je voor jouw carwash doen om onderscheidend en succesvol te zijn? Hoe word je een formule waar consumenten hun voorkeur aan geven en ze graag elke week weer naartoe gaan? ‘Realiseer een community!”, zegt Anne Mauler, vice president marketing bij carwashformule Soapy Joe’s Inc. in het Amerikaanse San Diego. Begonnen in 2011 met één vestiging, heeft de formule er nu al dertig en dat moeten er snel vijftig worden. “We bouwden Soapytopia”, zo vertelde Mauler tijdens Car Wash Show Europe. Dit is een membership community waarin members op alle mogelijke manieren, op een ludieke manier aan de carwashformule worden gebonden door middel van spaaracties, promoties en prijskortingen tot aan gerichte acties voor bezitters van een huisdier. “Zorg voor een emotional connection met je klanten, bouw een blijvende relationship”, aldus Maurer.

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

Verrassingen
Verrassingen te over op het knusse Innovation Alley, waar Holger Dziadek graag iets wil vertellen over zijn e-Scrubber +. Een handzaam apparaatje met een krachtige motor dat oorspronkelijk ontwikkeld is om zwembaden van algen te ontdoen maar dat ook prima geschikt blijkt voor waxing en detailing. “Hier, leg je hand maar eens op deze borstel”, zegt de Duitse ondernemer terwijl het ding ronddraait. De motor blijkt ook bij lage toerentallen een betrouwbaar werktuig, iets wat Aziatische car detailers zeer belangrijk vinden, leren we. “Dan kun je veel beter meerdere lagen wax aanbrengen”, legt Dziadek uit.

Slim verkeerslicht
Het piepkleine eenpittersbedrijf e-Scrubber vormt een mooi contrast met de buren van Parksol. Een snel groeiend Litouws IT-bedrijf dat in verschillende automotive sectoren (parking, car wash guidance, hospitals) actief is en op de Innovation Alley staat met een slim verkeerslicht dat aangeeft of de wasbox bezet is of niet. De Parksol Self-Service Car Wash Guidance System is ‘vooral handig voor bedrijven met meerdere wasboxen en een drukke aanloop’, weet Kristina Šašilaitė, een van de ontwikkelaars van het bedrijf. Een sensor ziet of er een voertuig in de box staat, waarna er een rood kruis aanfloept en desgewenst de routing wordt aangepast.

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

En leuk nieuws, de datum voor de volgende editie van Car Wash Show Europe kunnen we al delen: september 2025 kan op de agenda! 

Lees ook: 

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Car Wash Show Europe klaar, wassen maar! | CarwashPro
Back in business

Car Wash Show Europe klaar, wassen maar!

Veel bezoekers kwamen naar de beurs Foto's: ProMedia

Ruim 2600 bezoekers uit 75 landen kwamen naar Amsterdam voor de grootste carwashbeurs van Europa. De geluiden zijn positief. Zowel exposanten als bezoekers kijken terug op een succesvolle beurs, met niet alleen nieuwe innovaties maar vooral ook de gelegenheid om kennis en ideeën met elkaar uit te wisselen.

Net als op de eerste beursdag was er volop activiteit op de beurs. Naast de stands en de Innovation Alley waren er kennissessies over uiteenlopende thema’s, die anno 2023 een belangrijke rol spelen in de carwashindustrie.

CarwashPro blikt terug op deze tweede beursdag met een aantal foto’s en highlights.

‘Zoek binnen je bedrijf uit wat de medewerkers motiveert’
Net zoals in veel andere branches, hebben ook de carwashes in Nederland op dit moment moeilijk om medewerkers te vinden én te houden. Volgens operationeel manager Suzanne Huisman van Blinkie Carwash in het Belgische Maaseik is het belangrijk om erachter te komen wat medewerkers binnen je bedrijf precies motiveert. “Het is gemakkelijk om mensen die je wilt behouden meer geld te geven of bijvoorbeeld een bonussysteem te hebben. Mijn ervaring is: laat mensen meedenken, meepraten, wat zijn hun ideeën, welke taak vinden zij het fijnst om binnen het bedrijf te doen. Zorg dat je een familie wordt. Niet voor niets beginnen wij elke dag met z’n allen gezamenlijk met een goede kop koffie. Zo blijft iedereen betrokken en voelt hij zich onmisbaar onderdeel van het bedrijf.” Blinkie Carwash, een familiebedrijf, geldt met een kettingbaan van 50 meter als dé wasstraat in het Belgische Maaseik.

‘Een succesvolle carwashformule? Bouw een community!’
Carwashes die snel, goed, veilig en klantvriendelijke werken en een topkwaliteit wasresultaat leveren zijn er heel veel. Dus wat moet je voor jouw carwash doen om onderscheidend en succesvol te zijn? Hoe word je een formule waar consumenten hun voorkeur aan geven en ze graag elke week weer naartoe gaan? ‘Realiseer een community!”, zegt Anne Mauler, vice president marketing bij carwashformule Soapy Joe’s Inc. in het Amerikaanse San Diego. Begonnen in 2011 met één vestiging, heeft de formule er nu al dertig en dat moeten er snel vijftig worden. “We bouwden Soapytopia”, zo vertelde Mauler tijdens Car Wash Show Europe. Dit is een membership community waarin members op alle mogelijke manieren, op een ludieke manier aan de carwashformule worden gebonden door middel van spaaracties, promoties en prijskortingen tot aan gerichte acties voor bezitters van een huisdier. “Zorg voor een emotional connection met je klanten, bouw een blijvende relationship”, aldus Maurer.

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

Verrassingen
Verrassingen te over op het knusse Innovation Alley, waar Holger Dziadek graag iets wil vertellen over zijn e-Scrubber +. Een handzaam apparaatje met een krachtige motor dat oorspronkelijk ontwikkeld is om zwembaden van algen te ontdoen maar dat ook prima geschikt blijkt voor waxing en detailing. “Hier, leg je hand maar eens op deze borstel”, zegt de Duitse ondernemer terwijl het ding ronddraait. De motor blijkt ook bij lage toerentallen een betrouwbaar werktuig, iets wat Aziatische car detailers zeer belangrijk vinden, leren we. “Dan kun je veel beter meerdere lagen wax aanbrengen”, legt Dziadek uit.

Slim verkeerslicht
Het piepkleine eenpittersbedrijf e-Scrubber vormt een mooi contrast met de buren van Parksol. Een snel groeiend Litouws IT-bedrijf dat in verschillende automotive sectoren (parking, car wash guidance, hospitals) actief is en op de Innovation Alley staat met een slim verkeerslicht dat aangeeft of de wasbox bezet is of niet. De Parksol Self-Service Car Wash Guidance System is ‘vooral handig voor bedrijven met meerdere wasboxen en een drukke aanloop’, weet Kristina Šašilaitė, een van de ontwikkelaars van het bedrijf. Een sensor ziet of er een voertuig in de box staat, waarna er een rood kruis aanfloept en desgewenst de routing wordt aangepast.

(Tekst gaat verder onder de foto’s)

En leuk nieuws, de datum voor de volgende editie van Car Wash Show Europe kunnen we al delen: september 2025 kan op de agenda! 

Lees ook: 

Auteur: Belinda Meijers

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.