Bovag, Winterwasweken, Uitreiking, Hoofdprijs

Hoofdprijs WinterWasWeken uitgereikt in Naaldwijk

Bij Carwash Westland in Naaldwijk is de hoofdprijs van de Bovag WinterWasWeken gevallen. Patrick van Nieuwkerk liet daar tijdens de actieweken zijn auto wassen en won na het insturen van de code op zijn kanskaart de hoofdprijs, een auto naar keuze ter waarde van 10.000 euro. Welke auto hij hiervoor gaat aanschaffen is nog onbekend. 

Nieuwkerk was blij verrast toen hij hoorde dat hij de winnaar is van de auto. In totaal werden zo’n 450.000 kanskaarten uitgedeeld waarvan er 40.000 daadwerkelijk op de speciale actiesite zijn ingevuld. “Bovag is zeer blij met dit resultaat. We hebben veel media-aandacht op onder andere de radio gerealiseerd. Daarnaast heeft het enthousiasme van de deelnemende bedrijven ook enorm geholpen bij het overweldigde succes”, vertelt Elvira Spoelstra van de belangenvereniging.

Belangrijke actie

Iedereen die in januari de auto heeft gewassen bij één van de deelnemende autowasbedrijven ontving in het kader van de WinterWasWeken zo’n kanskaart. Die kaart gaf de ontvanger sowieso recht op een gratis abonnement op een krant naar keuze. Daarnaast maakte elke klant ook kans op een auto ter waarde van 10.000 euro en één van die vier wintersportcheques. Carwash Westland in Naaldwijk was één van de honderd deelnemers aan deze actie.

“Het is belangrijk om ook in de winter de auto regelmatig te wassen. De wegen liggen bezaaid met troep. Sneeuwresten, modder, pekel en andere viezigheid kunnen de lak en de velgen aantasten, maar hechten zich ook in de wielkasten en aan de onderkant van de auto”, aldus Spoelstra. Volgens haar is het slecht voor de auto, niet alleen qua uitstraling, maar ook qua functioneren. “Bedenk daarbij dat veel moderne auto’s allerlei systemen aan boord hebben die gebruik maken van camera’s, sensoren en radars. Als die besmeurd zijn, werken ze niet meer of niet goed.” Het is daarom ook juist in de winter goed om de auto regelmatig te wassen volgens haar.  

Wil je ook de gratis nieuwsbrief van CarwashPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.