Poseidon, Dico, Walnut, Munster

Carwashbedrijf Dico sluit deal met Poseidon

Poseidon Security gaat intensief samenwerken met carwashbedrijf Dico. Eerste stap bij de deal is het voorzien van kentekenherkenningssoftware bij de fabriek en de showcase van de Duitse carwashproducent. Door de samenwerking wordt Poseidon de preferred supplier als het gaat om camerasystemen, kentekenherkenning en het loyalty-programma dat onlangs met hun partner Walnut werd gestart.

Rob Dankers is enorm blij met de gemaakte deal. “Het was al een tijdje in de maak, nu kunnen we het dan eindelijk ook naar buiten brengen. We gaan flink samenwerken met elkaar.” Het wordt volgens hem echt een vergaande samenwerking tussen de drie bedrijven. “Dico is een mooi, groot Duits bedrijf. Om met hen op deze manier aan de slag te kunnen, is een grote kans voor Poseidon om nog groter te worden in de carwash en biedt aanzienlijke kansen in het buitenland.”

Kentekenherkenning

De eerste overeenkomst tussen Dico en Poseidon is inmiddels gemaakt. “We gaan bij de Dico-locatie in de Duitse plaats Troisdorf een kentekenherkenningsysteem plaatsen. We zullen de kentekens lezen die een bezoek brengen en vertrekken. Hierdoor is het mogelijk om de ‘staytime’ vast te stellen. Dit is voor Dico zeer relevante informatie omtrent nieuw te ontwerpen wasstraten. Dit maakt ons ook trots aangezien dit de flagship-vestiging van hen is. Het zit aan de fabriek en is de showcase van wat mogelijk is.” Hij vindt het mooi dat juist daar het eerste systeem voor de fabrikant geïnstalleerd wordt. Daarnaast zijn we voor enkele Dico-gebruikers in Nederland al actief. Mede door deze gebruikers is de fabrikant overtuigd van de totaaloplossing die we bieden.

“Ik ben een voorstander van samenwerkingen binnen de branche. Doe allemaal waar je goed in bent en werk samen met elkaar. Vanaf het begin klikte het al goed tussen ons Dico en Walnut.” Hij is daarnaast verheugd dat Poseidon zichzelf preferred supplier mag noemen als het gaat om camerasystemen, kentekenherkenning en dus ook het loyalty-systeem. Het bedrijf dat vooral bekend staat als technische security-specialist heeft reeds tien jaar ervaring met kentekenherkenning middels camera’s. “Iedereen heeft een kenteken. Dat maakte het ideaal om mensen te identificeren.” Drie jaar geleden werd groot uitgepakt met het systeem Match & Catch.

“Welke persoon, welk programma, bezoek/wasfrequentie, onbekende of bekende klant. We kunnen het allemaal bijhouden. Maar veel belangrijker nog; we kunnen ook daadwerkelijk iets met deze data door Walnut Loyalty.” Het is volgens Dankers ook ideaal bij eventuele schadegevallen. Door middel van het intypen van het kenteken kunnen de beelden bij een wasbeurt gezocht worden met daarnaast alle bezoekmomenten van de klant. “Hierdoor kun je snel schakelen en discussies omtrent zichtbare schades of andere opmerkingen voorkomen. Vaak haken mensen al af als het bedrijf aangeeft de beelden te hebben. Door de samenwerking die we met elkaar aangaan, passen alle puzzelstukken perfect in elkaar.”

Dico

Ook de Duitse carwash-producent is verheugd met de samenwerking. Jeroen Visser en Theo Heikamp vertegenwoordigen Dico in Nederland. “De kick-off vindt plaats bij het hoofdkantoor van het bedrijf in Duitsland. Dat is echter slechts het begin. Vanuit daar gaan we de samenwerking verder uitrollen”, zegt Visser. Hij doelt daarmee op integratie van zowel de camerasystemen en backoffice van Poseidon als ook dat van Walnut in de eigen Dico-systemen. “We kunnen op die manier één totaaloplossing leveren wat betreft de systeemkant.”

De reden dat hij de bedrijven met elkaar koppelde, was omdat zowel Visser als Heikamp de toegevoegde waarde in een groot totaalsysteem zelf ook zien. “In de wasstraat die we volgend jaar openen, wil ik het systeem ook. Het biedt echt een meerwaarde. Daarnaast is het middels het WaVe-kassa- en managementsysteem al mogelijk om met het gebruik van tablets vooruit te werken in de wasstraat. “Dit was een van onze eigen laatste ontwikkelingen. De voorwasser kan de rij afwerken, waardoor geen rol in de wasstraat wordt gemist. Als hij straks meer informatie krijgt via de nieuwe systemen kan hij nog gerichter en sneller te werk gaan.”

In Duitsland heeft de wasstraat-producent zo’n honderd straten geplaatst, daarnaast zijn er zo’n tweehonderd kassa-systemen geleverd. “Ook deze locaties zouden straks allemaal gebruik kunnen gaan maken van het speciale loyalty-systeem met bijbehorende camera’s.”

Mensen willen best gegevens invullen als ze er iets voor terug krijgen

Toen Thomas Kroft en de andere Walnut Loyalty-oprichters in 2013 onderzoek deden naar het gebruik van telefoons, kwamen hij en zijn compagnons tot de conclusie dat apps een drempel vormen bij loyaliteitsprogramma’s. “Wanneer mensen er iets terug voor krijgen, vinden ze het helemaal niet erg om een mailadres, naam en zelfs kenteken in te vullen. Helemaal niet als ze bijvoorbeeld een mooie korting krijgen.” Moeten ze eerst een app gebruiken, dan vormt dat een soort blokkade volgens hem. “Je hebt ook geen app van de kapper. Waarom dan wel van een wasstraat waar je soms komt?” Hij denkt dat mensen eerder hun gegevens online invullen dan op een app die ze daarna toch amper gebruiken.

Het concept, zonder app, vormt de basis voor het Walnut loyaliteitsprogramma. Om alles geïntegreerd te krijgen, moeten de bestaande kassa-systemen worden uitgerust met een speciale update. “Op die manier herkent het kassa-systeem straks de kortingscode die de klant meeneemt op zijn telefoon. Deze kan dan simpelweg gescand worden, waarna de informatie over de klant wordt verkregen.” Op die manier kunnen wasstraten volgens hem eenvoudig bijhouden wie, wanneer een bepaalde wasstraat bezoekt en wordt nog meer informatie verkregen. “Komt een klant bijvoorbeeld een maand of twee maanden niet, dan kun je gericht een promotie sturen om de klant weer terug naar de wasstraat te krijgen.” Het systeem werkt dus op twee manieren. Mensen belonen voor een bezoek en mensen motiveren om terug te komen.

Foto vlnr: Jeroen Visser en Theo Heikamp (beiden van Dico), Rob Dankers (Poseidon) en Thomas Kroft (Walnut)

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Carwashbedrijf Dico sluit deal met Poseidon | CarwashPro
Poseidon, Dico, Walnut, Munster

Carwashbedrijf Dico sluit deal met Poseidon

Poseidon Security gaat intensief samenwerken met carwashbedrijf Dico. Eerste stap bij de deal is het voorzien van kentekenherkenningssoftware bij de fabriek en de showcase van de Duitse carwashproducent. Door de samenwerking wordt Poseidon de preferred supplier als het gaat om camerasystemen, kentekenherkenning en het loyalty-programma dat onlangs met hun partner Walnut werd gestart.

Rob Dankers is enorm blij met de gemaakte deal. “Het was al een tijdje in de maak, nu kunnen we het dan eindelijk ook naar buiten brengen. We gaan flink samenwerken met elkaar.” Het wordt volgens hem echt een vergaande samenwerking tussen de drie bedrijven. “Dico is een mooi, groot Duits bedrijf. Om met hen op deze manier aan de slag te kunnen, is een grote kans voor Poseidon om nog groter te worden in de carwash en biedt aanzienlijke kansen in het buitenland.”

Kentekenherkenning

De eerste overeenkomst tussen Dico en Poseidon is inmiddels gemaakt. “We gaan bij de Dico-locatie in de Duitse plaats Troisdorf een kentekenherkenningsysteem plaatsen. We zullen de kentekens lezen die een bezoek brengen en vertrekken. Hierdoor is het mogelijk om de ‘staytime’ vast te stellen. Dit is voor Dico zeer relevante informatie omtrent nieuw te ontwerpen wasstraten. Dit maakt ons ook trots aangezien dit de flagship-vestiging van hen is. Het zit aan de fabriek en is de showcase van wat mogelijk is.” Hij vindt het mooi dat juist daar het eerste systeem voor de fabrikant geïnstalleerd wordt. Daarnaast zijn we voor enkele Dico-gebruikers in Nederland al actief. Mede door deze gebruikers is de fabrikant overtuigd van de totaaloplossing die we bieden.

“Ik ben een voorstander van samenwerkingen binnen de branche. Doe allemaal waar je goed in bent en werk samen met elkaar. Vanaf het begin klikte het al goed tussen ons Dico en Walnut.” Hij is daarnaast verheugd dat Poseidon zichzelf preferred supplier mag noemen als het gaat om camerasystemen, kentekenherkenning en dus ook het loyalty-systeem. Het bedrijf dat vooral bekend staat als technische security-specialist heeft reeds tien jaar ervaring met kentekenherkenning middels camera’s. “Iedereen heeft een kenteken. Dat maakte het ideaal om mensen te identificeren.” Drie jaar geleden werd groot uitgepakt met het systeem Match & Catch.

“Welke persoon, welk programma, bezoek/wasfrequentie, onbekende of bekende klant. We kunnen het allemaal bijhouden. Maar veel belangrijker nog; we kunnen ook daadwerkelijk iets met deze data door Walnut Loyalty.” Het is volgens Dankers ook ideaal bij eventuele schadegevallen. Door middel van het intypen van het kenteken kunnen de beelden bij een wasbeurt gezocht worden met daarnaast alle bezoekmomenten van de klant. “Hierdoor kun je snel schakelen en discussies omtrent zichtbare schades of andere opmerkingen voorkomen. Vaak haken mensen al af als het bedrijf aangeeft de beelden te hebben. Door de samenwerking die we met elkaar aangaan, passen alle puzzelstukken perfect in elkaar.”

Dico

Ook de Duitse carwash-producent is verheugd met de samenwerking. Jeroen Visser en Theo Heikamp vertegenwoordigen Dico in Nederland. “De kick-off vindt plaats bij het hoofdkantoor van het bedrijf in Duitsland. Dat is echter slechts het begin. Vanuit daar gaan we de samenwerking verder uitrollen”, zegt Visser. Hij doelt daarmee op integratie van zowel de camerasystemen en backoffice van Poseidon als ook dat van Walnut in de eigen Dico-systemen. “We kunnen op die manier één totaaloplossing leveren wat betreft de systeemkant.”

De reden dat hij de bedrijven met elkaar koppelde, was omdat zowel Visser als Heikamp de toegevoegde waarde in een groot totaalsysteem zelf ook zien. “In de wasstraat die we volgend jaar openen, wil ik het systeem ook. Het biedt echt een meerwaarde. Daarnaast is het middels het WaVe-kassa- en managementsysteem al mogelijk om met het gebruik van tablets vooruit te werken in de wasstraat. “Dit was een van onze eigen laatste ontwikkelingen. De voorwasser kan de rij afwerken, waardoor geen rol in de wasstraat wordt gemist. Als hij straks meer informatie krijgt via de nieuwe systemen kan hij nog gerichter en sneller te werk gaan.”

In Duitsland heeft de wasstraat-producent zo’n honderd straten geplaatst, daarnaast zijn er zo’n tweehonderd kassa-systemen geleverd. “Ook deze locaties zouden straks allemaal gebruik kunnen gaan maken van het speciale loyalty-systeem met bijbehorende camera’s.”

Mensen willen best gegevens invullen als ze er iets voor terug krijgen

Toen Thomas Kroft en de andere Walnut Loyalty-oprichters in 2013 onderzoek deden naar het gebruik van telefoons, kwamen hij en zijn compagnons tot de conclusie dat apps een drempel vormen bij loyaliteitsprogramma’s. “Wanneer mensen er iets terug voor krijgen, vinden ze het helemaal niet erg om een mailadres, naam en zelfs kenteken in te vullen. Helemaal niet als ze bijvoorbeeld een mooie korting krijgen.” Moeten ze eerst een app gebruiken, dan vormt dat een soort blokkade volgens hem. “Je hebt ook geen app van de kapper. Waarom dan wel van een wasstraat waar je soms komt?” Hij denkt dat mensen eerder hun gegevens online invullen dan op een app die ze daarna toch amper gebruiken.

Het concept, zonder app, vormt de basis voor het Walnut loyaliteitsprogramma. Om alles geïntegreerd te krijgen, moeten de bestaande kassa-systemen worden uitgerust met een speciale update. “Op die manier herkent het kassa-systeem straks de kortingscode die de klant meeneemt op zijn telefoon. Deze kan dan simpelweg gescand worden, waarna de informatie over de klant wordt verkregen.” Op die manier kunnen wasstraten volgens hem eenvoudig bijhouden wie, wanneer een bepaalde wasstraat bezoekt en wordt nog meer informatie verkregen. “Komt een klant bijvoorbeeld een maand of twee maanden niet, dan kun je gericht een promotie sturen om de klant weer terug naar de wasstraat te krijgen.” Het systeem werkt dus op twee manieren. Mensen belonen voor een bezoek en mensen motiveren om terug te komen.

Foto vlnr: Jeroen Visser en Theo Heikamp (beiden van Dico), Rob Dankers (Poseidon) en Thomas Kroft (Walnut)

Auteur: Thom Mandos

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.