CWM, Rini Loos, carwash

Nieuwe technische ontwikkelingen in carwash vaak onbenut

Autowasbedrijven laten op ICT-gebied nog veel kansen onbenut. Door slim gebruik te maken van bijvoorbeeld social media en autowassen op basis van kentekenherkenning, kunnen uitbaters hun naamsbekendheid vergroten en nieuwe klanten werven.

Dat stellen mede-oprichter Sandra van Zijl van CWM Service, dat diensten voor en met autowasbedrijven ontwikkelt, en carwash-ondernemer Rini Loos. Laatstgenoemde past sinds enkele maanden kentekenwassen toe op zijn waslocatie en had binnen één week vijftig voertuigen die op een dergelijke manier hun wasbeurten lieten registreren.

Tevreden

En dat aantal groeit alleen maar door. Loos is mede-uitbater van de enige carwash in Halsteren. In het laatste kwartaal van vorig jaar is hij met het bedrijf gestart, samen met een compagnon, die tevens een tankstation uitbaat. De waslocatie aan de Steenbergseweg in de Brabantse plaats beschikt over twee zelfwasboxen en een roll-over van leverancier Washtec. Bij de boxen is geen sprake van kentekenherkenning, maar bij de roll-over wordt deze nieuwe techniek wel toegepast. “En ik ben daar zeer tevreden over”, meldt Loos.

Nieuwsgierig naar de ervaringen van ondernemer Rini Loos met de nieuw geïnstalleerde systemen? Het verhaal is te lezen is TankPro Magazine 2. Kijk hier voor meer informatie en het aanvragen van een abonnement. 

cover, tankpro, magazine

Auteur: Thom Mandos

Autoliefhebber met een voorkeur voor een schone auto. Thom Mandos is vaste redacteur van vakblad CarwashPro en zo nu en dan schrijft hij voor wat andere titels van ProMedia.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.