Seksistische reclame bij Duitse wasboxen mag blijven hangen

Bij twaalf carwashes met wasboxen in het Rurhgebied prijkt een schaarsgekleed stripfiguurtje op de reclameborden om het roze schuim in de boxen onder de aandacht te brengen. PrimWash kreeg een berisping van de Duitse reclame code commissie, maar laat de advertenties hangen. 

Bij de commissie kwam een klacht binnen vanwege de buitenreclame voor de wasboxen van PrimWash in Dortmund. De reclameraad was het eens met de klager en gaf het bedrijf een openbare berisping voor vernedering en discriminatie. Uitbater Detlef Weber ziet daar echter geen reden in om de borden aan te passen.

Ook positieve reacties

Met de stripfiguur Jessica Rabbit uit de film Wrong Game with Roger Rabbit (1988) maakt Weber reclame voor zijn powerfoam in de wasboxen. Zijn ervaring is dat zijn klanten overwegend positief reageren op de opvallende reclame. “Vooral vrouwen geven de voorkeur aan roze schuim en staan ​​met hun mobiele telefoon voor hun auto’s om foto’s te maken van de roze voertuigen”, zegt hij in een gesprek met CarwashPro.de. Na de openbare berisping van de reclameraad kreeg de carwash in Dortmund veel media-aandacht en ook in die berichten is geen kritiek te horen of te lezen.

Regenboog aan kleuren

Met zijn twaalf carwashes in het hele Ruhrgebied vertrouwt Detlef Weber nadrukkelijk op de reclame-effect van het roze schuim, dat ook nog eens naar kauwgomballen ruikt. Al anderhalf jaar kunnen klanten kiezen uit verschillende schuimkleuren. In zijn concept combineerde Weber de schuimkleuren elk met een motto en maakte de bijbehorende wasboxen bij de carwash allemaal anders. De klant kan dus specifiek de kleur van het reinigingsschuim kiezen waarin hij zijn voertuig wil inpakken. Naast het roze schuim vertrouwt Weber op het gele Borussen Power, dat wordt geleverd met geel schuim, in Dortmund: de kleur van de voetbalclub van de stad.

Aangezien de klacht een op zichzelf staand geval was en de betrokken burger niet bereid was te praten, is Weber niet van plan zijn buitenreclame aan te passen.

Lees ook: 

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Seksistische reclame bij Duitse wasboxen mag blijven hangen | CarwashPro

Seksistische reclame bij Duitse wasboxen mag blijven hangen

Bij twaalf carwashes met wasboxen in het Rurhgebied prijkt een schaarsgekleed stripfiguurtje op de reclameborden om het roze schuim in de boxen onder de aandacht te brengen. PrimWash kreeg een berisping van de Duitse reclame code commissie, maar laat de advertenties hangen. 

Bij de commissie kwam een klacht binnen vanwege de buitenreclame voor de wasboxen van PrimWash in Dortmund. De reclameraad was het eens met de klager en gaf het bedrijf een openbare berisping voor vernedering en discriminatie. Uitbater Detlef Weber ziet daar echter geen reden in om de borden aan te passen.

Ook positieve reacties

Met de stripfiguur Jessica Rabbit uit de film Wrong Game with Roger Rabbit (1988) maakt Weber reclame voor zijn powerfoam in de wasboxen. Zijn ervaring is dat zijn klanten overwegend positief reageren op de opvallende reclame. “Vooral vrouwen geven de voorkeur aan roze schuim en staan ​​met hun mobiele telefoon voor hun auto’s om foto’s te maken van de roze voertuigen”, zegt hij in een gesprek met CarwashPro.de. Na de openbare berisping van de reclameraad kreeg de carwash in Dortmund veel media-aandacht en ook in die berichten is geen kritiek te horen of te lezen.

Regenboog aan kleuren

Met zijn twaalf carwashes in het hele Ruhrgebied vertrouwt Detlef Weber nadrukkelijk op de reclame-effect van het roze schuim, dat ook nog eens naar kauwgomballen ruikt. Al anderhalf jaar kunnen klanten kiezen uit verschillende schuimkleuren. In zijn concept combineerde Weber de schuimkleuren elk met een motto en maakte de bijbehorende wasboxen bij de carwash allemaal anders. De klant kan dus specifiek de kleur van het reinigingsschuim kiezen waarin hij zijn voertuig wil inpakken. Naast het roze schuim vertrouwt Weber op het gele Borussen Power, dat wordt geleverd met geel schuim, in Dortmund: de kleur van de voetbalclub van de stad.

Aangezien de klacht een op zichzelf staand geval was en de betrokken burger niet bereid was te praten, is Weber niet van plan zijn buitenreclame aan te passen.

Lees ook: 

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.