De winter komt eraan, ook voor carwashes

Unsplash: Eddy Tvvp

In deze tijd van het jaar schakelen carwashes de systemen weer om voor wintergebruik. Klanten worden hier nog wel eens door verrast en hebben opnieuw uitleg voor het gebruik nodig. De winter biedt overigens ook mogelijkheden om klanten aan een wasgelegenheid te binden. 

Veel carwashes vrezen de korte dagen en het natte weer. Vaak brengt de winter lagere wasaantallen met zich mee, terwijl de kosten voor verwarming oplopen en de zonnepanelen minder opbrengen.

Zodra carwashes op de winterstand overschakelen, lijkt het voor de klant alsof er minder bedrijvigheid is. Regelmatig snijden carwasheigenaren dit onderwerp aan op sociale media om zo hun klanten te informeren. Bij veel rollovers zijn de toegangsdeuren in de winter gesloten. En juist die neergelaten deuren zijn een signaal dat de carwash is gesloten. Klanten kijken soms niet eens of een wasbeurt mogelijk is. Bovendien zijn klanten minder geïnteresseerd in wassen, omdat carwash zonder overdekte ruimtes voor binnenreiniging, drogen en stofzuigen in het donker en in de kou simpelweg minder aantrekkelijk zijn.

Actieve communicatie helpt

Een actievere communicatie en klantbenadering helpt tegen meerdere redenen die leiden tot lagere wasaantallen. Denk aan argumenten zoals de verkeersveiligheid: schone ramen en sensoren zijn juist in dit seizoen belangrijk. Wanneer klanten minder vaak drukte bij de carwash zien, dan is het zaak om de zichtbaarheid op een andere manier tot stand te laten komen. Iedereen die nu investeert in digitale marketing en adverteren in sociale media, zal ook op de lange termijn een advertentie-effect waarnemen.

Slimme wascampagnes

Op dit moment, wanneer automobilisten op zoek zijn naar de autokrabber en handschoenen in de kelder of kofferbak en de eerste paar keer met koude handen aan de ramen krabben voordat ze naar het werk gaan, kan een wasstraat relatiegeschenken op de juiste manier plaatsen. Dit is het juiste moment voor een doordachte wascampagne die auto en chauffeurs klaarmaakt voor de winter. Als men zulke campagnes begeleidt met kennisoverdracht op het gebied van ‘autowassen in de winter’, kan het zijn dat er in de winter wat minder carwashklanten verloren gaan.

Lees ook: 

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

De winter komt eraan, ook voor carwashes | CarwashPro

De winter komt eraan, ook voor carwashes

Unsplash: Eddy Tvvp

In deze tijd van het jaar schakelen carwashes de systemen weer om voor wintergebruik. Klanten worden hier nog wel eens door verrast en hebben opnieuw uitleg voor het gebruik nodig. De winter biedt overigens ook mogelijkheden om klanten aan een wasgelegenheid te binden. 

Veel carwashes vrezen de korte dagen en het natte weer. Vaak brengt de winter lagere wasaantallen met zich mee, terwijl de kosten voor verwarming oplopen en de zonnepanelen minder opbrengen.

Zodra carwashes op de winterstand overschakelen, lijkt het voor de klant alsof er minder bedrijvigheid is. Regelmatig snijden carwasheigenaren dit onderwerp aan op sociale media om zo hun klanten te informeren. Bij veel rollovers zijn de toegangsdeuren in de winter gesloten. En juist die neergelaten deuren zijn een signaal dat de carwash is gesloten. Klanten kijken soms niet eens of een wasbeurt mogelijk is. Bovendien zijn klanten minder geïnteresseerd in wassen, omdat carwash zonder overdekte ruimtes voor binnenreiniging, drogen en stofzuigen in het donker en in de kou simpelweg minder aantrekkelijk zijn.

Actieve communicatie helpt

Een actievere communicatie en klantbenadering helpt tegen meerdere redenen die leiden tot lagere wasaantallen. Denk aan argumenten zoals de verkeersveiligheid: schone ramen en sensoren zijn juist in dit seizoen belangrijk. Wanneer klanten minder vaak drukte bij de carwash zien, dan is het zaak om de zichtbaarheid op een andere manier tot stand te laten komen. Iedereen die nu investeert in digitale marketing en adverteren in sociale media, zal ook op de lange termijn een advertentie-effect waarnemen.

Slimme wascampagnes

Op dit moment, wanneer automobilisten op zoek zijn naar de autokrabber en handschoenen in de kelder of kofferbak en de eerste paar keer met koude handen aan de ramen krabben voordat ze naar het werk gaan, kan een wasstraat relatiegeschenken op de juiste manier plaatsen. Dit is het juiste moment voor een doordachte wascampagne die auto en chauffeurs klaarmaakt voor de winter. Als men zulke campagnes begeleidt met kennisoverdracht op het gebied van ‘autowassen in de winter’, kan het zijn dat er in de winter wat minder carwashklanten verloren gaan.

Lees ook: 

Auteur: Sandra Schafer

Sandra is redacteur van het Duitse zusje van CarwashPro, namelijk CarwashPro.de.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.