Business Boost Summit GemaQ 2022

GemaQ kijkt terug op succesvolle eerste Business Boost Summit

De eerste editie van het GemaQ-evenement Foto's: GemaQ/Karlijn Tiebot

De eerste editie van de GemaQ Business Boost Summit was een groot succes, zegt directeur Letteke van der Kruk. Naast verschillende lezingen konden deelnemers ook bij het evenement terecht voor stands waarop exposanten hun oplossingen aan ondernemers met petrol- en high traffic-locaties toonden. Ook op het gebied van de carwash was er het nodige te beleven. 

Bij de Beekse Bergen kwamen dinsdag 20 september zo’n 200 branchegenoten bij elkaar. De Coöperatie GemaQ heeft als doel om ondernemers te verbinden om kennisdeling, inkoopvoordeel en duurzaam rendement te creëren waarmee ze de ‘concurrentiekracht van hun ondernemingen versterken’. “Daar past een evenement bij dat de ondernemers inspireert en activeert. Want ondernemen is niet alleen kansen zien. Het is vooral anticiperen op veranderingen: goed of slecht”, aldus Van der Kruk.

Het dagprogramma werd afgetrapt met twee presentaties waarin de sprekers sleutelmomenten uit hun carrière deelden; Stephanie Knoors (mede-eigenaar van Hashtag Workmode) en Bas Gregoor (vastgoedbeslisser van het jaar 2019). Vervolgens werden de deelnemers door vier themazalen geleid. Daarin toonden fabrikanten en leveranciers hun innovaties, productintroducties en kennis over wet- en regelgeving.

Beursvloer

In de themazalen werden onder andere ontwikkelingen getoond op het gebied van digitale presentatie in
de tankshop, besteloplossingen voor de consument, employer branding, retailmarketing, trends binnen en buiten de petrolbranche en oplossingen op het gebied van duurzaamheid en foodservice. “Van zeer ervaren bekende spelers in de markt, tot aan start-ups met vernieuwende ideeën”, vertelt Van der Kruk.

Op het gebied van de carwash draaide het tijdens het evenement vooral om de mogelijkheden op het gebied van retail marketing. Daarbij was loyalty een belangrijk onderwerp. “Het gaat dan vooral om meer synergie tussen alle diensten die je op locatie aanbiedt. Een carwashklant is niet altijd een tankstationklant, dus hoe kun je cross-selling bewerkstelligen? Of iemand die een pakketje op komt halen, verleiden ook de auto te laten wassen. Daarnaast ook in combinatie met alternatieve brandstoffen. Op welke brandstof je ook rijdt, wassen moet je altijd. Consumenten die elektrisch komen laden, verleiden om met een incentive hun auto te wassen.”

(De tekst gaat verder onder de afbeelding)

Bericht Business Boost Summit GemaQ 2022
In de middag brak de zon door

In de middag werd het programma buiten vervolgd. Terwijl de zon doorbrak, vonden de deelnemers op het buitenterrein een zeecontainer met nieuwe digitale besteloplossingen, oplossingen voor duurzame brandstoffen en verschillende foodtrucks en stands waar lunchgerechten geserveerd werden. “Dus de sfeer zat er al goed in en alle aanwezigen gingen vervolgens met elkaar op bus- of wandelsafari samen met rangers van de Beekse Bergen. Na de safari konden we naar het beachterrein voor een heerlijke barbecue en borrel, mét dj”, vervolgt Van der Kruk.

Volgende editie

Er word teruggekeken op een hele succesvolle dag, zegt de directeur van GemaQ. Volgens haar is er al veelvuldig gevraagd naar een volgende editie. “Het is voor ons kleine team echter best een kluif om dit naast onze reguliere werkzaamheden te bewerkstelligen. Echter, hebben wij ook een ondernemersmentaliteit. Hard werken en bereiken wat voor anderen onmogelijk lijkt. Dus een volgende editie komt er zeker, het is alleen even de vraag of dit jaarlijks zal zijn.”

180 petrolbedrijven zijn aangesloten bij de inkooporganisatie GemaQ en bijna allemaal maken ze ook gebruik van van het Bureau voor retailmarketing GemaQ.

Onderwerpen: ,

Auteur: Nico Schinkelshoek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

GemaQ kijkt terug op succesvolle eerste Business Boost Summit | CarwashPro
Business Boost Summit GemaQ 2022

GemaQ kijkt terug op succesvolle eerste Business Boost Summit

De eerste editie van het GemaQ-evenement Foto's: GemaQ/Karlijn Tiebot

De eerste editie van de GemaQ Business Boost Summit was een groot succes, zegt directeur Letteke van der Kruk. Naast verschillende lezingen konden deelnemers ook bij het evenement terecht voor stands waarop exposanten hun oplossingen aan ondernemers met petrol- en high traffic-locaties toonden. Ook op het gebied van de carwash was er het nodige te beleven. 

Bij de Beekse Bergen kwamen dinsdag 20 september zo’n 200 branchegenoten bij elkaar. De Coöperatie GemaQ heeft als doel om ondernemers te verbinden om kennisdeling, inkoopvoordeel en duurzaam rendement te creëren waarmee ze de ‘concurrentiekracht van hun ondernemingen versterken’. “Daar past een evenement bij dat de ondernemers inspireert en activeert. Want ondernemen is niet alleen kansen zien. Het is vooral anticiperen op veranderingen: goed of slecht”, aldus Van der Kruk.

Het dagprogramma werd afgetrapt met twee presentaties waarin de sprekers sleutelmomenten uit hun carrière deelden; Stephanie Knoors (mede-eigenaar van Hashtag Workmode) en Bas Gregoor (vastgoedbeslisser van het jaar 2019). Vervolgens werden de deelnemers door vier themazalen geleid. Daarin toonden fabrikanten en leveranciers hun innovaties, productintroducties en kennis over wet- en regelgeving.

Beursvloer

In de themazalen werden onder andere ontwikkelingen getoond op het gebied van digitale presentatie in
de tankshop, besteloplossingen voor de consument, employer branding, retailmarketing, trends binnen en buiten de petrolbranche en oplossingen op het gebied van duurzaamheid en foodservice. “Van zeer ervaren bekende spelers in de markt, tot aan start-ups met vernieuwende ideeën”, vertelt Van der Kruk.

Op het gebied van de carwash draaide het tijdens het evenement vooral om de mogelijkheden op het gebied van retail marketing. Daarbij was loyalty een belangrijk onderwerp. “Het gaat dan vooral om meer synergie tussen alle diensten die je op locatie aanbiedt. Een carwashklant is niet altijd een tankstationklant, dus hoe kun je cross-selling bewerkstelligen? Of iemand die een pakketje op komt halen, verleiden ook de auto te laten wassen. Daarnaast ook in combinatie met alternatieve brandstoffen. Op welke brandstof je ook rijdt, wassen moet je altijd. Consumenten die elektrisch komen laden, verleiden om met een incentive hun auto te wassen.”

(De tekst gaat verder onder de afbeelding)

Bericht Business Boost Summit GemaQ 2022
In de middag brak de zon door

In de middag werd het programma buiten vervolgd. Terwijl de zon doorbrak, vonden de deelnemers op het buitenterrein een zeecontainer met nieuwe digitale besteloplossingen, oplossingen voor duurzame brandstoffen en verschillende foodtrucks en stands waar lunchgerechten geserveerd werden. “Dus de sfeer zat er al goed in en alle aanwezigen gingen vervolgens met elkaar op bus- of wandelsafari samen met rangers van de Beekse Bergen. Na de safari konden we naar het beachterrein voor een heerlijke barbecue en borrel, mét dj”, vervolgt Van der Kruk.

Volgende editie

Er word teruggekeken op een hele succesvolle dag, zegt de directeur van GemaQ. Volgens haar is er al veelvuldig gevraagd naar een volgende editie. “Het is voor ons kleine team echter best een kluif om dit naast onze reguliere werkzaamheden te bewerkstelligen. Echter, hebben wij ook een ondernemersmentaliteit. Hard werken en bereiken wat voor anderen onmogelijk lijkt. Dus een volgende editie komt er zeker, het is alleen even de vraag of dit jaarlijks zal zijn.”

180 petrolbedrijven zijn aangesloten bij de inkooporganisatie GemaQ en bijna allemaal maken ze ook gebruik van van het Bureau voor retailmarketing GemaQ.

Onderwerpen: ,

Auteur: Nico Schinkelshoek

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.